Bu verilere göre bu topraklar nefes almayacak da neresi alacak? Biz 18milyar$ tarım ihracatı yaparken Konya'dan küçük Hollanda'da 120milyar$lık tarım ihracatı yapıldı (2-3 yıl öncesinin verisi idi, aklımda kalmış). Türkiyede köylüsü de olmalı işçisi de. Ancak köylü milletin efendisidir. Bu sözden yola çıkarak köylünün imkânları genişletilmeli. Yoksa bu ithalat olarak bize döner ki bu da zarar getirir (getiriyor da zaten).
Köylünün desteklenmesi bir yana, "kota" denen bir zillet var. Köylü üretmek istiyor ama devlet "üretemezsin" diyor. Köylü de şehirde ekmek aramaya gidiyor.