ikare adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Maksadım muhalefet etmek değil. Sizin konunuz üzerine biraz baktım.
Meclis gündeminde henüz böyle bir yasa görünmüyor öncelikle.
ikinci olarak Kayseri Ticaret Odasının sitesinde bir kanun tasarısı buldum. Bu şekilde yasalaşması halinde yasa çıkmadan alınacak eğitimin (eğer fiili olarak emlakçılık yapılmıyorsa) bir anlamı yok görünüyor.
Tasarının ilgili maddesi aşağıdaki gibi. Daha güncel bi tasarı bulursanız paylaşabilirseniz sevinirim. Şimdi aklıma geldi de belki de emlakçılık yasası ile değil de Mesleki Yeterlilik Kurumu kapsamında bişeydir bu engel. Bilemedim...
GEÇİCİ MADDE 1- (1) Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarih itibariyle bu mesleği bu kanunun kabulü tarihinden önce ifa etmekte olduğunu vergi levhaları yanında Mesleki Oda Sicil kaydı ve Oda üyelik belgeleriyle Emlak Danışmanlığı ve Aracılık (Emlak Komisyonculuğu) hizmetlerini fiilen yaptığını ispat eden gerçek kişiler ile Emlak Danışmanlığı alanına giren işleri yürüten tüzel kişilerin temsil ve ilzama yetkili şirket ortaklarının bu kanunda belirtilen lisans alma koşulları ve madde 4.özel şartlar göz önüne alınmaksızın, Birlikçe Emlak Danışmanlığı Lisansı verilir. Müktesep hakkı kazananlar birliğin belirlediği etik ve standartlara uymak zorundadırlar.
hocam şimdi bütün emekli polisler emekli öğretmenler emekli askeri mensuplar ve tüm emekliler bi klübe tutup emlakçı adı altında gezmeye başlayınca ki ortada kayıp bir vergi var ve bizim hükümetlerimizin (hükümet demedim ki tarafım zaten belli) kayıp vergiyse sen yasa tasarısı arama bi git ev al sat bakalım ne dicekler noterde