Şunu düşünüyorum. Şahsen ben ilk kurduğum web siteye baktım ve aradan geçen 4 yıl sonra ki kurduğum sitelere baktım arada dağlar kadar fark var. Yeni siteler oldukça uzmanca kurulmuş bu da benim bu konuda nasıl ilerlediğimi gösterir. Bu bir örneklemedir. Lafa gelince teknoloji de geri kaldık diye bas bağıran bizler küçük umutlar da olsa devletin yaptığı teknolojik konuları hep direk eleştiriyoruz destek olursak hemen x partiden olmuş oluruz çünkü. Bakın bizler teknoloji konusuında çok iyi bir millet değiliz, lakin bir yerlerden başlamak gerek.
İkinci konu ise kalkıp bgün ismini yollageç koysa hemen herkes ti ye alacak ama pttmessenger biraz daha global bir isim bana göre. Bu olmasa da global isim koyulması bence en sağlıklısı. Ama burada desteklemediğim birşey var ise bu gibi girişimleri belli markaların adı ile çıkartılması. Mesela turkcellin yaptğı yaani projesi aslında geliştirebilir ilerleyen zamanlar da kendi sistemlerini kkurabilirler di. Fakat burada ki en büyük sıkıntı belli bir markanın altında olması. Bu da milli olan bir değeri sığ bir alana sığdırıyor. Bu tarz gelişmelerin devletin bizzat kendi iradesi ve bağımsız personeller ve geliştiriciler ile yapmasıdır.