Yönlendirmeler yanlış. Tezliye giremeyeceğini düşünerek tezsiz yüksek lisans yapacağını düşündüğümüzde maksimum 1.5 yıl erteleme şansın olur, çünkü tezsiz yüksek lisans 3 dönemdir. Tezli yaparsan da maksimum 2 yıl olması lazım +1 veya 2 yıl daha olabilir ama tezli malum özel şartları olan bir şey ha deyince olmaz. Yeni mezunsan +2 zaten kafadan tecil hakkın var bunu da belirteyim.
Yapacağın en mantıklı şey tezsiz falan karıştırmadan öncelikle +2 yıl yeni mezun tecilini almandır. 1.5 yıl sonra falan da tezsiz yaparsın + 1.5 yıl daha alırsın, işler karışmamış olur.