Aklıma gelen sebpleri yazayım.
1- Ekranınız daha önceden değişti ve yan sanayi takıldıysa bu tarz sıkıntı olabilir.
2- Ekranınız değişmediyse arızalanmış olabilir.
3- Yazılımsal olabilir. Güncelleme yerine sıfırdan kurulum yapınız. Yedekten yükleme yapmayın her şeyi en baştan yükleyin hard format atacaksınız. Çünkü yedekler yüklenince hatalarda gelebiliyor.
4- Telefon şarjda iken oluyor mu ? Çünkü telefonlar şarjda iken dokunmatiği farklı çalışıyor. Özellikle de orjinal olmayan kablo ve şarj soketinde kesinlikle iphonelar sapıtıyor.
5- Hepsini deneyip çözülmezse ya tamire götürün ya da çöpe atın

Şaka bir yana bunlar olmuyorsa sizin yapacağınız pek bir şey olmaz.
Kolay gelsin.