Merhabalar
Belki rig kurulumu yapmak isteyen kişilere bir faydası olur bir çok konu açıldı benimkide kısaca onlardan biri.
6 ekran kartlı bir rig yaptık.
Anakart : esonic 12 ekran kartı olanı kullandık piyasada bek yok 630tl ye alındı izmirde bir toptancıdan. biostar 250 pro nun muadili sayılır.
ram: 4gb
işlemci: standart celeron
psu: 1650w everest 720tl ye alındı
ekran kartları:
5 X Msi Gtx 1070 ti Armor
1 X Asus Dual GTX 1070
MSI 1070 ti kartları vatandan aldık 2735 kdv dahil
ASUS 1070 ekran kartını izmirde toptancıdan 2350 kdv dahil aldık.
MSI afterburner kullanıyoruz overclock için gayet yeterli ve başarılı
Performanslar
MSI 1070 ti eth perfomansı
31,5 / mh civarında (overclock)
ASUS 1070 eth perfomansı
29 - 30.5 arası değişiyor. (overclock)
-------------------------------------------------------------
MSI 1070 ti zcash perfomansı
505 - 525 sol civarında (overclock)
ASUS 1070 zcash perfomansı
430 - 450 arası değişiyor. (overclock)
bu verilere göre zcash daha karlı duruyor şuan için aylık 2900 - 3100 TL arası bir gelir var.
-----------------------------------
nacizane fikrim paraya biraz daha kıyıp RX değil GTX kart almanız.
ama kurmak isteyenlerin karşısında en büyük sorun ekran kartı bulmakta piyasada resmen karaborsa olmuş durumda 2730 ye aldığımız kart şuan 3100tl vatanda.
bol kazançlar.
not: toplam mailiyet tabi topladığımız zaman 19.000TL ye geldi. şuan ekran kartları bulunsa muhtemel maliyet 22.000 civarıdır.