İlk cümlene katılıyorum. Kuzey Amerika falan vs. gitmek için uygunolabilir de , Avrupa'da sağ güçleniyor. Bizim gurbetçiler Almanya'da gider sol partiye atarlar, Türkiye'ye gelir en koyu sağcı olurlar.
İşte hocam işin püf noktası burada, mesela ülkemizde bulunan avrupa veya başka milletten olan vatandaşlarımız da örneğin mhp ye oy vermezler merkez de olan akp veya sola yakın chp verirler oradaki his insanı duygudur. Sizin bu tespitiniz tamamen sosyolojik bir gerçekliktir. H
Hatta biraz ileri götürürsek ikinci dünya savaşı öncesi bir durum söz konusu örneğin güney sınırımızda yapılan yapılan duvar yine ağrı dan başlamak üzere hakkariye doğru başlatılan duvar 3-5 mülteci veya kaçakçı işi değildir onun temelinde devletin daha büyük kaileleri ve sıkıntıarı var bakın akp felan demiyorum bizatihi devlet planıdır geçi şimdi sen bana gene büyük resmi görmüşsün diye sarabilir sin ama canın sağolsun

Bence tam tersi hocam. Milliyetçilik akımı dünyada gitgide daha da zayıflıyor. Bakınız Almanya bakınız Rusya. Amerikayi zaten yazmiyorum herhangi bir milliyeti olmadığı için. Kendini bu topraklara ait hissetmeyenlerin yüzdesi belki 1000 de 1 bile değildir. Türklük bizim kanımızda olan birsey. Gidenlerin birçoğu yaşam kalitelerini arttırmak ya da bir kere daha sıfırdan hayat kurmak için gidiyorlar. Başarılı oluyorlar mi olmuyorlar mi bilemem.
ikinci dünya savaşı öncesi incelenirse hatta gerekçeleri bizatihi budur ben iddia ediyorum türk için en tehlikeli yer avrupa