Kripto sistemleri ve Blockchain teknolojisi hakkında yapılan yatırımları görmeyen bırakın takipetmeyi konu ile ilgili tek bir makale okumayan kişilerin Bitcoin için Balon demesi, tavuk yumurta çiftilği ile eş değer tutması ve hatta network marketing ile bağdaştırması kendi cahilliği için son derece utanç verici bir durumdur.
Yukarıda diğer arkadaşların beyan ettiği üzere, Anlık alış satışlardan zarar eden kısa vadeli para kazanıp çekilen kişilerin zarar etmesi ya da çok para kazanması bu işin balon ya da birilerinin kullandığı para akladığı bir yapı olarak değerlendirenler kaçak iddia oynayanların aklı ile aynı görmekteyim. Çevremde bu tarz kişilerin konu ile ilgili hiç bir araştırma yapmadan ya da google da 3-5 haber okuyup fikir beyan etmesine şahit olmakta ve bunu bir çok kişi de yaşadığı için biraz sert bir dil kullanmış olabilirim mazur görün ama gerçek bu. Okumuyor, Araştırmıyor, geleceği yorumlamak için hiç bir şey yapmadan sadece boş boş konuşuyoruz.
Sert düşüş ya da yükselişlerin olması gayet normal. Bitcoin 50 bin dolara çıkması bu işi balon yapmayacağı gibi 5 bin dolara inmesi de bu sistemin biteceği anlamına kesinlikle gelmez. Yakın Gelecek Blockchain Teknolojisi olacaktır. Tüm banka ödeme sistemleri bu sistemi entegre olacağı tüm uzmanlar tarafından kabul görmekte. Bu Bitcoin de olabilir, ethereum da iota da vb...