Bitcoin madencilerinin veya yüklü miktarda BTC yatırımı yapanların Bitcoin'i savunmasından doğal bir şey yok. Ancak Bitcoin bir balon ve patlamaya mahkum, bu işin bencesi. Bitcoin Cash diye para birimi çıkıyor, CNBCE'de tanıtılıyor ve bum! Bitcoin çakılıyor. Yarın bir gün bunun daha beterinin olmayacağı ne malum? Coinbase insider trading yapmakla suçlanıyor tam da bu esnada. Kısacası filler tepişiyor, küçük yatırımcı eziliyor. Ezildiğini de görmek istemiyor ve "Devletlerin buna direnmesi normal, devir artık bitcoin'e kayıyor" diye kendini kandırıyor. Devrin bir yere kaydığı yok kardeşim, 35-40 lira aktarım ücreti var şuan Bitcoin'in. Bir tranfer işlemi saatler, günler sürebiliyor. "BTC ile pizza satıyor" haberlerinin dışında elle tutulur bir yerde geçer akçe sayıldığını da görmedik, masrafları yüzünden görecek gibi de değiliz. Steam BTC ile ödeme almayı durduruyor, volatilitesi çok fazla diye. Yok yani, hiçbir karşılığı yok. Bitcoin'in değerli sayılmasının tek sebebi, insanların ellerindeki BTC'ye bir başkasının daha fazla para vereceğine inanması.
Arkadaşlar. Kral çıplak. Bunu söyleyen herkesi değişime direnmekle suçlamaktan vazgeçin, hiçbir para biriminin fanboyu olmayın. Kimse babanızın oğlu değil. Dünya üzerindeki toplam Bitcoin'lerin yüzde 23'ü kayıp, yüzde 40'lık kısmı ise bin kişinin cüzdanında. Piyasayı bu adamlar kontrol ediyor. Bir anda bozdurup çıkmaları halinde kripto paralarınız pul olur.
Not: 29 bindeyken Bitcoin alan bir minik yatırımcı.