Arkadaşlar bir dana nın her bölgesi aynı lezzet ve kalitede değil ki. Bende kasaplık yapıyorum, kasap tezgahtarlığı. Bi kaburga ile bir ayak kısmı aynı tatda değil. Yada but ile kol.. O Yüzden Bim olsun A-101 olsun yada diğer marketler olsun. Bunlara Karkas et bütün olarak gidiyor. Kelle ve sakadat haricinde.. Devlet diyorki bu etin bifteğini, bonfilesini ben alıyorum. Kendi kurumumda satıyorum. Gerisi senin. Biftek ile bonfile 350 kiloluk bir danada yaklaşık olarak en fazla 8 yada 10 kilo çıkar. Yüzde 30 da kemik derseniz. Geriye 220 kilo et kalır. Bu etin 20 kilosu sinir, 40 kilo kadarıda yağ.. Muhtemelen but ve kolun üst kısımları kuş başı olarak dağıtılıyor. But ve kolun alt, sinirli kısımları ve kaburga bölgesi kıyma olarak karışıyor. Ben dikkatlice inceledim etleri. Bimden bir kaç kere yemişliğimde oldu. Kuşbaşı olarak satılan kısımları çok fazla sinir ve yağ içermiyor. Buda demek oluyor sinir ve yağlı kısımlarıda kıymada karışıyor. Yani ortalama 100-150 kiloluk kısmı yağlı ve sinirli bölgeside dahil olmak üzere kıyma oluyor. Buda gayet normaldir. Çünkü biz bile sinirsiz diye sinirli et satıyoruz yeri geldimi kıyma içerisinde. Yeri geliyor kendimizde iyiyoruz. Arkadaşın dediği gibi koku veya başka bir şey varsa mutlaka ya sıcak görmüştür yada içinde at eti vardır. Devlet denetliyorsa at eti koyamazlar diyemem çünkü denetleyen devlet değil, devletin görevlendirdiği bir bireydir. Oda üç beş kuruşa gözünü yumabilir bazı olaylara ki büyük bir marketin bunuda yapma ihtimali yoktur. Çünkü öyle bir duyum bile böyle marketlerin sonunu getirebilir. Daha önce Bim adına üretilen dana sucuklarda kafa eti olarak tabir edilen kelle eti bulunmuştu. Bim hemen firmayla ilişkisini kesip dava açmıştı firmaya. Firma sonunda hiç bir ihaleye girememe cezası aldı. Bunları nerden mi biliyorum. Kayın biraderim 14 yıldır Bimde çalışıyor mağaza müdürü..