Kesinlikle katılıyorum kötü bilgiye doğru bilgiyi öğretmeye anlatmaya çalışırken o kadar çok yoruluyorum ki aktif olarak başta çevreme sonra sosyal mecralarda bilmeyen arkadaşlara sınırlı bilgim ile birşeyler anlatmaya çalışmaktan. Şuanda öyle bir algı oluştu ki yatır parayı üç gün sonra köşeyi döndün. Borsayı bilmez borsacıyım diye dolanır. Daha geçenlerde benden duyan bir tanıdık birkaç gün önce bu işe girdiğini bana danışmanlık yapmak istediğini söyledi

Kolay parayı seviyoruz ancak bu iş kolay para değil. Çok ince hesaplar, çok ciddi bilgi vs gerekiyor.
Sizin sistem gayet mantıklı bütçe düşük ise. Ancak bütçe büyük ise rig kurmak gayet mantıklı duruma geçiyor. Tek başına kazan çok, gel birleşelim denilince birleşen yok. Gruplarda falan 1 - 2 rigi olan bir sürü insan var. Çoğu çok bilmediğinden sorarak ilerliyor. Örneğin: Default ayarlarıyla bir ekran kartı 20 mhz verirken modlayınca 30 veriyor ama bunu beceremiyor veya bilmiyor. Rigleri bir çatı altına toplasak beraber en iyi ayarlar bulunur, en iyi havuz bulunur birlikten güç doğar. Belki elektrik masrafı bile olmaz. Şimdi bana güneş enerjisi, rüzgar enerjisi sistemi kurmak, depo tutmak vs pahalı gelir ancak belli bir birleşmeden sonra çok komik rakamlara gelir. Uzun vadede herkes kazanır ama nerdeee

Şuan rig birleştirme demeyelim de bir tanıdık çevresinden bu işe gireceklere buna benzer birleşme mantığında birşeyler yapmaya çalışıyor. En azından gazı verdim yapacak mı görücez

Başka bir arkadaşım en son İzmir'de buna benzer bir çalışma yapıyordu. Sanayi de deposunu bu işe ayırmıştı. Kendi rigleri orada. İsteyene datacenter mantığı kabin kiralıyor idi. Son durumu bilmiyorum.
İnsanlara paranı ver sana para kazandırcam yerine bu işi öğretmek beraber büyümek bana çok mantıklı gelse de nedense öğreteyim adı altında ver bana danışmanlığını yapayım bolca mevcut. Tamamen kendimizi düşünen bir toplum olduk ve her geçen gün bu artmakta malesef.
Çok teşekkür ediyorum böyle bir konu için. Umarım bu konu güzel şeylere gebe olur. Faydamız dokunur.
İnşallah güzel olacak.
Yazdığınız her kelimeye (bırakın cümleyi) katılıyorum

Açıkçası borsacı falan değilim. Arbitrajdan iyi anlamam, fee nedir yeni öğreniyorum, alım emri satım emri nedir baya oldu onu öğrenmiştim. Bu işleri yapan ekipte birileri var. Onlara danışıyorum öğrenmek ayıp mı canım
İnsanlar artık bitcoine şöyle bakıyor (sizin de değiniz gibi) ''vay be televizyonlarda falan da gördük 2 haftadır takip ediyorum, bende yatırıp ne kadar kazanırım. Öyle 10 bin yatırıp 1 hafta sonra 15 bin çekenler var'' abi ne yaptın ya diyerek uzaklaşıyorum

Bu iş gerçekten ciddi bir iş. Ciddi yapılınca da güzel para kazandıran iş.
Benim konumun ana fikri hızlı coinler kazıp geri dönüşleri firesiz almak. Hızlı hesaba giren birşey her zaman heyecan verir ve çalışma azminiz artar.
Sanayi işini bende planlıyorum açıkçası