Bir uzlaştırmacı ve bilirkişi olarak, eğer karşı taraf ile bir şekilde uzlaşırsanız dava açılmaz ve dosyanız kapanır, evet bu bir fırsattır aksi takdirde eğer geçmişte kabarık bir siciliniz varsa cezası ağır olabilir. Karşı tarafın borcunun olması ona hakaret edebileceğiniz anlamına gelmez, hukuki yollardan (icra) borcunuzu tahsil yoluna gitmeniz gerekirdi.