çayda şeker kullananların %90 oranı çayın acılığını bastırmak için kullanır. şeker kullanan birisi çayın tadını almaz, bildiğin şekerli su içer, çayın hiçbir tadı gelmez damağına (kokusu da azalır)
Bu diğer gıdalar için de aynıdır. Tuz ve şekerden uzak duranlar yediği veya içtiği şeyin tam tadını alır.