Eskiden insanlar sorumluluk nedir çok iyi biliyorlardır. Şimdi ise insanların bir çogu sorumluluk baskısına yenik düşüyorlar. Evlilik denen ciddi müesese de ki sorumlulugu kaldıramıyorlar. Eskiden türkiye genelinde saygı sevgi hoşgörü vardı, insanların eşitlik düzeni belliydi, Herkes zengin değildi, Herkesin telefonları arabaları yoktu, Herkes lüks hayat içerisinde değillerdi, Herkesin okuduğu okullarda çalıştığı işyerlerinde kimse kimseye üstünlük taslamıyordu yani senin samsung telefonun varsa benim iphonum var gibisinden yada ahmet bu yıl tatile gidicek hemde şu şu modern otele gibi, Şimdi günümüz çağında işler çok farklı seyrediyor. Fakir iyice fakirleşiyor zengin parasına para katıyor. Sen bugün sabah kahvaltısında bal, tereyagı yiyemiyorsun belki ama yan komşun alt üst komşun bal, kaymak yiyor, son model arabaya biniyor, ne bilim karısının iphone telefonu var janti giyiniyor bakımlı makyajlı sürekli gezmelere gidiyor, Ayşenin evi süper dizayn edilmiş, komşular arasında dedikodu başlıyor. Benim bunum var şunum var diye, Bugün buraya gittik şuraya gittik, Eee durum böyle olunca sende gecim sıkıntısı başlamış aldığın maaş aylık giderlerini bile karşılayamıyor olması durum böyle iken evli olan bir cifttin karısıda ayşenin dedikodularını dinliyor sonra imrenmeye başlıyor benim bizim neden yok diye kocamın durumu belli bir süre kıt kanaat idare ediyor ve üzerine de günümüz çagında ki sacma salak diziler olunca onun arabası var güzel mi güzel evide var modern mi modern sen çalış dur kadın evde oturup dizileri programları izlesin senden evlenirken lüks bi hayat istemeyen kadın gün geçtikce dizilere, telefonlara yan komşulara evinin içinde istedigi gibi eşyanın olmamasına istedigi gibi gezip dolaşmadıgı için sürekli evi ile ugraşıp akşam kocası geldiginde dışarı yemege cıkamadıgı için oysaki yan komsu su sürekli dolaşıyor yan komşuyu gectim dizilerde herşey ortada şimdi okullarda iş yerlerinde senin ayakkabın yırtık diger çalışanın ayakkabısı yeni örnek olarak senin cebinde yol parası varken digerinin cebin de milyarlar var bu şekil örnek vereyim anlamaya çalış derim tamamen kendi fikrim ve olan sorunlarda bunlar diye düşünüyorum. şimdi günümüz cagında kadınların özgürlügünün olması eşitsizligin hat saffada olması, ülkemizde açlık sınırı almış başını gitmesi, sen ay sonu nasıl gelecek diye düşünürken el alem araba ev kredileri alıp ödemesi hayat kolaylaşmış gibi gözüküp aslında herşey sarpa sarmaya başlamış... en önemlisi eskiden evlenecegin kızın okudugu okulda eşitlik vardır. herkes her istedigini yapamıyordu kimse kimseye fazla imrenmiyordu şimdi okullarda ayşenin telefonu yok elifinin telefonu var elif hergün farklı ayakkabı ile geliyor ayşe hergün aynı ayakkabı ile gitmek zorunda, durum böyle olunca günümüz cagındaki bir bayanla evlenmek o bayanın o bayanın geçmişteki kültürüne yaşantısına göz atmak gerekir ayriyetten her bayanın sevgilisi illaki olmuştur yada olmamıştır söyle örnek vereyim zamanında sevgilisi olan bir bayan daha rahat daha özgür sevgilisi her istedigini yapıyor sonra ayrılıyor daha snra kız evleniyor fakat evlendigi adamın işleri cok iyi gelirler iyi hal böle olunca kadını da rahat bırakıyorsun her istedigini yapıyorsun kadın alışıyor rahatlıga paraya sıkıntısız hayata sonra senin işlerin bozuluyor eve para getiremeyecek duruma geliyorsun kıt kanaat geciniyorsun ilk başlarda kadına sundugun hayatın yerine şimdiki sıkıntılı ay sonu gelmeyen cepte beş kuruşu olmayan eskiden bal kaymak yerken şimdi ise sogan ekmek yemeye başlamak ve sinir sitres olmaya başlıyor eskiden sundugun hayatı artık sunamıyorsun toz bembe günler geride kalmaya başlıyor. kavgalar tartışmalar gürültü batırdı oluncada kadın artık eski günlerini geride kalan zamanını düşünmeye başlıyor ben ne hata yapmışım neden evlendim. nasıl bir insandır bu diye bulundugu hayatı sorgulamaya başlıyor. Eee koca napsın kocada karısına iyi bir hayat vermek istiyor veremeyince strese girip karısı ile tartışıp münakasa ediyor. Bunlar böyle olunca evlilikte cocukta yoksa eskiden sizi cok seven kadın sizinde sevdiginiz kadınla ayrılık canları başlamaya başlıyor cocuk olsa belki bi nebze cocugum var diye devam edebilir cocukta yoksa ipler kopmuştur. Ben günümüz cagındaki insanların cektigi sıkıntıları yaşadıgı sorunların hepsini maddiyata dayandıgına inanıyorum. hall böyle oluncada devletimize ve bu devlete oy veren insanlara kızıyorum. Dolar almış başını gitmiş asgari ücret belli aclık sınırı belli insan aylık 2000 bin tl alırken gideri masrafı sırf evini cevirmek icin mutlu olmak icin aylık colugu cocugu ac kalmasın her istedigi olsun karım mutlu olsun diye aylık gideri 2000 bin tl nin üzerinde seyrediyor bu adam ne yapsın ey devletim sana soruyorum ya yazıktır günahtır milletimize sen nasıl bir devletsin senin vatandaşın ac kalıyor evlilikler dagılıyor. İnsanlarımız sıkıntı cekiyor sen nerdesin devlet. Her boktan vergi almasını bilen bir devlet vergi aldıgın insanların hayatlarını neden zorlaştırıyorsun. Bir insanın aylık aldıgı maaş 2000 tl bun insanın her yaptıgı boktan vergi alıyorsun emegi ile kazandıgı maaştan bile vergi alıyorsun. Sen bu milletten ne istiyorsun ülkemizi kalkındırmak bahanesi ile insanlarımız kahroluyor zengin zenginleşiyor fakir sıkıntılar yaşıyor. Bari diyorum ki güzel devletim sana oy veren insanlardan bu toprakta yaşayan vatandasın sosyal yaşantısını gecindirebilecek yedigi ictigi gıdalardan vergi alma ayıptır ya hayatımız para olmuş arkadaş ne yapsan verigi devlet insanlarını ruşvete baglamış gibi herşeyi vergi durum böyle oluncada sıkıntılar stresler zenginde son model araba fakir baksın dursun zengin calısmadan cebine milyon dolarlar indirsin işcimiz ay sonunu zor beklesin. Nasıl bir düzen nasıl bir toplumdayız ya
Üstad yazacaklarım bu kadar tamamen kendi şahsi fikrim ve düşüncemdir. Kimse yazdıklarımdan etkilenmesin bana göre herşey bu şekildedir. Belki karışık yazılmıştır. bu yazılarım fakat düşününce bir mantıga baglayabilecegine inanıyorum. Sevgili r10 Ailesi hepinizi seviyorum. Kendinize iyi bakın