Merhaba,
Arkadaşlar, "Mobil Uygulamalar" üzerinde kazanç elde etmenin yollarını internet üzerinde bir süredir araştırıyorum. Bazı edindiğim bilgiler mevcut lakin net olarak bir şey öğrenmiş değilim. Bu konuda aklımda olan çalışmaları yapmak veya yapmamak arasında kaldım. Örneğin: bir projeye ben bir bütçe arıyıroum. Yazılım kısmı için 12k , reklam kısmı için 20k (rakamlar örnektir) benim bu uygulama içinde para kazanma yolum: admob. (bu konuda tecrübeli ve bilgili arkadaşların aydınlatmasını önemle rica ediyorum) sizce burada girişimde bulunduğumuz uygulama mı bize daha çok getiri sağlar? yoksa miktarlarda "Oyun için satış" mantığı iler hareket edersek mi daha çok getir sağlamış oluruz? tıkandığım konu bu.
1) Admob geliri tam olarak neye göre?
2) "Oyun için satış" yapmayı planladığımız bu uygulama içinde, uygulamanın içinde hizmet satın alan insanların ödemelerini ben nasıl alabilirim?
3) İzlenmesi gereken farklı gelir yolları mevcut mudur?
Bu sorulara tam olarak net cevaplar bulamıyorum.
Vaktinizi ayrıp yardımcı olduğunuz için şimdiden çok teşekkür ederim.
Admon reklam geliri hakkında edindiğim bazı bilgiler:
"ALINTI"
Revenue = Gelir(çoğumuzun bildiği üzere).
Impressions = Reklamın toplam görüntülenme sayısı(tıklanma değil).
Clicks = Adından da anlaşılacağı üzere verdiğin reklamlara toplam tıklanma sayısı.
CTR = Click Through Rate, bu ise toplam görüntülenmeye göre kaç tıklanma olduğu, mesela uygulamanda reklamlar 1000 defa görüntülendi ve kullanıcılar bu görüntülenen reklamlara 50 defa tıkladıysa buradan CTR = 50/1000 = %5 yapar. Bildiğim kadarıyla Admob stratejisinde bu yüzde önemlidir çünkü Admob tıklamaya önem veren bir reklam şirketidir.(Tam araştırmadım ama kanımca çoğu reklam şirketi öyle emin değilim)
eCPM =(Effective Cost Per Mille) Türkçesi BGBG, (Bin Gösterim Başına Gelir) Bu kavram da adından anlaşılacağı üzere bin gösterime ne kadar para kazandığını gösterir. Bir reklam şirketinin eCPM'si ne kadar yüksekse o kadar iyidir. Bunu da şu örnekle anlatayım, mesela admob eCPM'si 2$, StartApp'da 5$ diyelim. Admob diyor ki 1000 gösterim yap sana 2$ vereyim, StartApp'da diyor ki 5$ vereyim. Sen admob reklam verip 10.000 görüntülenme(impression) alırsan admob sana 10x2$= 20$ verir, Diğer yandan StartApp 10x5$ = 50$ verir. Hiç bilmeyenler için bu kadar detaylı anlatıyorum.
HANGİ YOLU İZLEMEM SİZCE DAHA DOĞRU OLUR? ŞAYET BU SEKTÖRE TAM OLARAK ADIM ATARSAM SİZCE HANGİSİ DAHA DOĞRU OLUR.
BU DÜŞÜNCELERİME TERCÜMAN OLURSANIZ MÜTEŞEKKİR OLURUM.