TRomantik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bu durum yalnızca ülkemiz için geçerli değil, çok haklısınız: "Bu dünyada aç ise karnın boş, içki alacaksan kafan hoş!"




İnceleyen Sosyologların da aynı kafada olacağını düşünüyorum.
Üşenmedim videoyu sosyolog değil ama psikolog olan komşuma bayram ziyareti esnasında şu soruyu sorarak izlettim."Bu insanların bana yardım tercihlerini belirleyen ruh halini açıklarmısın ?" Kendisinin verdiği cevabı noktasını virgülüne dokunmadan yazıyorum.Psikolog komşum der ki "Alkol parası isteyen genç arkadaşa yardım eden insanlarda sempati ve empati duyguları hakim.Araştırma yapılırsa bir çoğunun gençken sigara yada alkol parası bulamadığı ortaya çıkacaktır.Ayrıca olay marjinal olduğu içinde ilgilerini bir hayli çekiyor.Lakin yemek parası isteyen genç arkadaşa yardım etmeyen insanlar da tek bir duygu hakim oda inkar etme toplum kendi içerisinde kaliteyi düşüren herşeyi görmezden gelir.Çünkü aç olduğunu iddia eden bir insan yardım istediği kişiye yokluk ve yoksulluk gibi kavramları hatırlatır.Bu da yardım istenen kişi de kısmen acı ve mutsuzluk duygularını tetikler"dedi.

Psikolog komşunun verdiği cevap bana mantıklı geldi.