Ben bir tüketici olarak yorum yapıyorum, her şeyden önce teknolojinin elbette bağımlı olduğu Dolar adeta bir üçüncü dünya ülkesi para biriminin karşısındaymışçasına(yoksa değil miyiz?) yükselmişken yurt dışı fiyatları beklemek zaten anlamsız. Bugün teknolojik anlamda Türkiye'den çok çok ileride olan İsrail'de hosting sektörünü araştırırsanız Türkiye'den beter olduğunu görürsünüz. Donanımın okyanus aşırı sınıra kadar gelmesi bile başlı başına maliyetken, pek haşmetlilerimizin ülkeyi bir vergi cehennemine çevirmesi, sınırdan içeri giren mala kendi fiyatının üstünde vergi bindiriyor. Hizmet aldığımız bu insanların çoğu bu sektöre profesyonel amaçlarla giriyorlar. Kimsenin maliyetine iş yapacak hali yok. Kâr etmek mecburiyetindeler. Bu insanlar da yurt dışı fiyatı 4-8 TL/kg ($=TL), yurt içi fiyatı 50 TL/kg olan eti alıp ailelerine götürmek zorundalar. En kötü şartlarda 1000 liralık barakaların kiralarını ödemek zorundalar. Ofis masraflarını çıkarmak zorundalar. Çalışanlarının maaşlarını ödemek zorundalar. Çocuklarını artık devlet okullarında okutmak gibi bir hata yapmamak, onlara bir gelecek hazırlamak zorundalar. Milletin 2 liraya aldığı biraya 7 TL vermek zorundalar. 40 bin liralık otomobile 200.000 TL vermek zorundalar. Litresi 1 liralık benzine 5 TL vermek zorundalar. Liste böyle uzar gider. Burası Ortadoğu; ezelden beri Survivor.
Destek noktasına gelince, evet çok popüler ancak destek noktasında çok zayıf firmalar var ama eminim ki ellerinden geleni yapıyorlar. Geçenlerde bir kâr hesabı okumuştum forumda. Küçük ölçekli ancak uzun soluklu bir firmanın sahibi beyefendi diyor ki, aylık cirom 5.000 TL, kârım 1.500 TL. Düşünebiliyor musunuz? Bir ay boyunca çalış, didin eline kala kala asgari kalsın. Üstelik nitelikli bir insansın. Büyük firmalarda farklı olduğunu sanmıyorum. Yukarıdaki hesaba dayanarak kabaca ayda 50.000 TL cirosu olan bir firmanın eline 15.000 TL para kalır. Hadi bu firmanın aldığı promosyonlar, iskontolar ile 20.000 TL olsun. Böyle bir firmanın 2-3 personel ile idare edilebileceğini hiç sanmıyorum.
Şayet hizmetin pahalılığından yakınıyorsanız protesto adresiniz hosting firmaları değil.