Her iki uca da aynı renkte rastgele sırayla basmak kısa mesafede sorun yaşatmaz. Fakat uzun mesafede bir takım network problemleri yaşatacaktır. Bildiğim kadarıyla standart dizilimlerinin bir amacı data uçlarını bir birinden ayırmak, uzaklaştırmak, voltaj ve şase uçlarından izole etmek. Daha açıklayıcı olmak gerekirse datalar iletildikleri bakır kablo üzerinde bir takım manyetik rezorans değerleri oluşturmaktadır. Yakın mesafede bir birlerini etkilememesi imkansızdır. Doğru dizilimle bunu azatmaya veya önüne geçmeye çalışıyorlar.