Selam.
Makaleyi okudum. Görünmez giderlerle bunu 3.000 dolar kabul edelim. Yaklaşık şu anda:
Makine : 10.000 TL.
Elektrik (6 Ayda dönüşüm Süreci verdiniz sağlıklı şartlarda) 300 x 6 : 1.800 TL.
Orta derecede bir İnternet sağlayıcısı 60 TL. x 6 Ay : 360 TL.
Totalde 12.500 gibi bir rakam yapar ki aylık gider yaklaşık 2.000 TL. civarında gözükür.
1- Şimdi bu sistem aylık kazançta 2.000 TL. sürekliliği sağlayabilecek mi (veya üzeri)?
2- 10.000 TL. Türkiye şartlarında çok afaki bir para değil. Böyle bir süreklilik var ise neden insanlar bu işe yönelmiyor? veya yapanlar kaç server e kadar yatırım yapabiliyor?
3- Makine dışında sanal bellekte satın alarak üretim arttırılabilirmi yoksa gerek yok mu?
4- Şirketin değer kaybetmesi durumunda sonuç ne olur? (etherium bu ay 42$ düşüş yaşadı)
5- Son olarak makine hattına harcama yapmadan sanal sürücülere yatırım yaparak ta bu tutar kazanıla bilirmi?
Emeğine ilgine şimdiden teşekkürler
1- Benim size sağlar veya sağlayamaz gibi birşey deme lüksüm yok çünkü sadece bu işin nasıl yapılacağından bahsediyorum, coinlerin el değiştirme(volatility) hızı çok yüksek, o yüzden fiyatların bir sabitliği yok ve bu sizin hesaplamanız ve çıkan sonuca göre almanız gereken bir risk olacak.
2- Ortada server yok, ekran kartları var. İşe ilgisi olan ve seven insanlar yapıyor fakat kaç kişi yapıyor, ne kadar yatırım yapmışlar gibi bir veri ortada tabikide yok, o yüzden bu konuda bir yorum yapamam.
3- Kazım işi, Proof Of Work denen konsepte sahip coinlerde oluyor. Diğer coinlerde Proof Of Stake yani cüzdanınızda bulunan miktara göre size zaman içerisinde network'e yaptığınız katkılardan dolayı coin kazanabiliyorsunuz. Ethereum şu anda Proof Of Work fakat yakın zamanda değişecek.
4- Dediğim gibi coinler sürekli el değiştiriyor, o yüzden çok ciddi artışlar ve düşüşler yaşanabiliyor bu işin doğasında var. Bitcoin düştüğü zaman diğer coinlerde onu takip ediyor. Buda normal birşey.
5- Sanal sürücüden kastınız eğer cloud mining ise hayır, kârlı bir iş değil.
ETHEREUM KAZIM YAPAN ARKADAŞLARA TAVSİYE;
Arkadaşlar yakın zamanda(ne zaman olacağı belli değil) Ethereum, Proof Of Work konseptinden Proof Of Stake'e geçiş yapıcak.
Buda Ethereum'da mining'in biteceği anlamına geliyor fakat söylediğim gibi ne zaman olacağı belli değil. Ethereum ilk başta kazım zorluğu bombası(difficulty bomb)aktifleştirecek. Kazım zorluğu inanılmaz artıcak ve elektrik parasını çıkaramayacak duruma gelicek herkes. Ardından artık kimse kazmadığı için Ethereum konsept geçişini tamamlamış olacak.
Ne kazarım diye soran arkadaşlar; Ethereum Classic, Zcash, Expanse, Ubiq gibi envai çeşit alternatifiniz var. Bunlar üzerine araştırma yapıp, geleceğine inandığınızı kazabilirsiniz, seçim size kalmış.