Hocam sanırım uzun yıllar istanbulda yaşadınız. Köylü benim tarlamda benim adıma çalışmayacak, senelik kiralayacak ekecek biçecek o sene içerisinde ne kazanırsa kendinin olacak ve bana o 1 senenin dönemin kira bedelini verecek. Bilmiyorum köyünüz neresi nerede yaşıyorsunuz ama bizim buralarda işler böyle yürüyor. Boş tarla bulamazsınız muhakkak birileri icarlar. çünkü senede 20-30 dönüm yerden kazandığı para vereceği kira parasının minimum 3 katıdır. ayrıca değerlenmez dediğin toprak inan her geçen gün artıyor değeri. örnek vereyim dönümünü 3bin tl den sattığımız tarlayı şu anda alanlar dönümünü 9bin tlden satıyor aradan geçen süre 6 yıl. tabiki ev arsa da değerleniyor kazandırıyor fakat arsa aldın müşteri bulamadın duracak elinde 5 sene bir getirisi de olmuyor o süre içerisinde sadece değerlenmesini bekliyorsun anca yatırımcı gelecekte site dikecekte bana kat verecek hayalleri ile bekliyorsun
Ya hocam, 160 Bin Liraya yer alıp,Senede 10 BİN TL parayı kimse kabul etmez.
160 Bin Lirayı bankaya koysan bile senede 15 bin Lira faiz verir. Adamın sana en az 25 bin Lira yıllık vermesi lazımki bir anlamı olsun. Milletden paranı alacakmısın alamıyacakmısın oda belli değil bide.
Adamda sana senede 25 bin Lira vereceğine, Gider Kredi çeker 6 Senelik 100 Bin Lira, Toprağı alır, Senede 25 bin Lira bankaya öder, 6 Sene sonra bankaya 150 Bin Lira öder toprakda onun olur. Bakmışsın 6 senede Toprak fiyatıda 2 katına çıkmış. Anlıyacağın kimse kimseyle zararına ugraşmaz