Şimdi arkadaşlar varsayalım ki

ethereum şubat ayında 10 dolarken 2000TL lik ethereum almış olayım şimdiki değeri 40.000 tl civarında ediyor. tamamıyla ortalama konuşuyorum. Sorularım şunlar;
1)Bu coini önce BTC'ye çevireceğim sonrada BTCturk üzerinden Türkiyedeki banka hesabıma çekeceğim diyelim.. bir anda banka hesabıma 40K tl girmiş olacak bu bir sorun teşkil edermibu para nerden geldine oldu veya bu para için bir vergi ödemem gerekiyor mu veya bunun peline düşülüyor mu
2) düüşülüyorsa ben böyle böyle yaptım kazandım bu parayı coinden felan diye açıklasak bunun bir yasaklığı var mı
3) yasaklığı varsa yada bu paranın sorgusu soruluyorsa nerden geldi noldu gibi nasıl bir yol izlemeyliyim
not: tamamen varsayımsaldır aklımdaki sorular