Üzülerek söylüyorum ki yerel arama motoru bu saatten sonra tutar mı bunu söylemek güç doğrusu. Uzun yıllardır internet alemindeyiz bir çoğumuz. İlkokul zamanlarında webmaster dünyasına adım attınız belki de benim gibi.. Hepimiz biliyoruz ki eğer website sahibi ve reklam almak istiyorsak bir çoğumuz adsense kutuları koyduk uzun zaman boyunca sitelerimize ve halen daha da devam ediyoruz. Yerli arama moturu reklam alıp verme işini ne kadar yapabilir bu saatten sonra. Artık dünya eskisi gibi değil ki bazılarımız ürününü yurt içi değil yurt dışına pazarlıyor. Hal böyle olunca bütün dünyanın kullandığı ortak platform olan Google, Bing, Yahoo, Yandex gibi şirketlere yönelmek zorundasınız.
He diyeceksiniz yandex Türkiye'de ne zamandır var diye.. Evet Türkiye piyasasına yeni girdi fakat altyapısı oturmuş mail, disk ve en başta hepimizin trafikte kullandığı vazgeçilmezimiz Yandex navigasyon var. Türkiye piyasasında yer sahibi olmasının en büyük sebeplerinden biri de mükemmel navigasyon uygulamasıyla ses getirmesidir bence (her ne kadar şuanda başarısız olsa da.). Bir çok kişiden duydum ve kendim de dedim İstanbul trafiğinde "bu yandex aşmış ya" diye.
Google Türkiye'de bulunan/hizmet veren e-ticaret sitelerine kazandırdıkça kendi de kazanacak. Ve dediğiniz gibi tek başına bir ticaret sitesi olmaya doğru gidiyor malesef. Yerli arama motorumuz 10 yıl önce (o bile geç olmasına rağmen) çıkmış olsaydı keşke, bugün oturmuş bir sisteme sahip olabilirdi. Türkiye kazanırdı. Fakat K. Üniversitesinde Bilg. Mühen. asistan olan arkadaşımın sorduğu soruları duyunca geleceğin mühendisleri ne kadar yeterli olacak sorusunu sormadan edemiyorum malesef.
Lakin artık global ve tamamen online bir dünyada yaşıyoruz. Devletimizin yaptığı savunma, sağlık, eğitim vb gibi kritik harcamalar kadar online sistem için de teşviki arttırıp hatta keşke mümkün olsa kamu yoluyla yeni sistemler kurulsa. Daha iyi yarınlar için...