Bir kesim firma sunucularının mail fonksiyonunu kendi isteği ile kapatır. Bu zorunlu değildir. Lütfen yanlış bilgi vermeyin. Yani yaşanan sorun normal, standart bir şey değil. Firmanın inisiyatifindedir.
Web hosting ve mail hesapları aynı sunucuda gayet güzel çalışabilir.
Söz konusu firma web hosting sunucusunda mail barınmasını istemiyor. Olayın özeti bu. İsterlerse açarlar.
Konu dışı ama bilgilendirmek için size de cevap vermek isterim.
Bahsettiğiniz olay phpMail'dir. Bir çok firmada ip adresinin spama girmesini geciktirmek için ve flood saldırılar yapılırsa kaynak tüketimini dengede tutmak adına fonksiyon kapalı tutulur, bizde de kapalıdır. Webmail ile phpMail kullanımı yapılamaz, 3. parti uygulamalar ve form scriptler ile gönderim yapılabilir. Müşterimizin yaşadığı problem SMTP ile alakalıdır.
Web hosting ve mail hesapları kısmına da gelince şöyle örnekleyeyim;
Örneğin hotmaile web sunucusundan mail gönderdiğinizde, Hotmail der ki "sen xray den geçmek istiyorsun ama yanında kesici alet bulunuyor, bu yüzden havaalanına giremezsin". Umarım açıklayıcı olmuştur, saygılar.