Facebook'un sloganında şöyle bir şey var mı ?
YALNIZLIĞIN ALEMİ YOK
Siberalem.com, Türkiye'nin en büyük ve en güvenilir arkadaşlık sitesi olarak öne çıkmaktadır. Siz de ücretsiz üye olun, yalnızlığı bir kenara bırakıp milyonlarca üye arasından yeni arkadaşlar bulun.
Hedef kitleleri ve sistem yapıları farklı.
Facebook, anlık mesajlaşma ve sayfalar sunuyor. Bu sitede'de belirtilen olaylar olmuyor değil tabii ki. Şikayete bağlı suçlar kapsamında, rahatsız edici kişiler dava edilebiliyor.
Siberalem, doğrudan iki kişiyi biraraya getirmeye hedeflemiş. Burası tamamen hedef olarak partner bulmaya ve iş üstüne kurulu.
Diğer taraftan şöyle de düşünebiliriz:
Televizyon kanallarındaki evlendirme, tanıştırma programlarını baz alırsak orada'da bu tür vakalar yaşanıyordur mutlaka ama tv programlarına katılan konuklar veya seyircilere sözleşme gibi mukavele imzalattıklarını düşünüyorum. Kimin ne olduğu orada sözleşme ile kimlik fotokopisiyle belli ediliyor ve prosedür'e uygun hareket etmeleri gerekiyor.
Bu arkadaşlık sitesinde ise durum farklı. Üye olurken, ne bir sözleşme, nede bir kimlik ibrazı yapmıyorsunuz. Yani dolandırıcılığa açık bir kapı....
Telehipnoz muhabbetleri var ya, telefon ile arıyorlar biz polisis, savcıyız, cart curt, onun gibi bu sitedede kadınlar veya fake kadın profili açarak fake kadın görüntüsü videosu koyarak web cam açarak milleti dolandıranlarda var. Dolandırdıklarıyla kalıyorlar çünkü hiç bir üyenin açık bilgileri sisteme üye olurken istenmiyor.