Merhaba,

Bir girişimci olarak yıllarımı verdiğim projemde, yeni web sitesi yapıp yayına aldık diye sevinirken sandbox'a düştüğümü gördüm ve yıkıldım resmen.

Site içeriği tamamen özgün ve seo rekorlarında %90 oranında çıkıyordu, herşey güzel derken yanlış yaptığımı düşündüğüm bir işlemin buna neden olduğunu düşünmekteyim ve yardımlarınızı bekliyorum.

1) Yanlış yaptığımı düşündüğüm olay; http'yi aşağıdaki kod ile https'ye .htaccess kodu ile direk yönlendirmiş olmam. ( Kod aşağıda )

RewriteEngine On
RewriteCond %{SERVER_PORT} !=443
RewriteRule ^ https://www.ototespit.com%{REQUEST_URI} [NS,R,L]

2) Eski site landing page, topu topu 15 sayfa .html var ya da yoktu, bende eski siteleri google siler, yenilerini indexler diye düşünüyordum. Daha önce hiç site yenilememiştir.

// Aldığım tavsiye doğrultusunda; Hemen eski linklerini 301 yönlendirmesi yapmam gerektiğini ve google bot'a tekrar iletmem gerektiği yönünde oldu. Fakat birçok kaynaktan farklı bilgiler va, hangi kod tam olarak doğru emin olamadım. O Yüzden buradan bilgili kişilere danışmam gerektiğini düşündüm. Bulduğum kaynaklardan, kodlar şunlar;

RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.eskidomain\.com
RewriteRule (.*) http://www.yenidomain.com/$1 [R=301,L]

ya da

redirect 301 /eski-urllerim.html http://www.yenidomain.com/yeni-iletisim-url
redirect 301/eski-urllerim.html http://www.yenidomain.co.uk/yeni-hakkimizda-url

Bu iki kodun ilki sanırım domain taşımada kullanılıyor, benim kullanacağım ikincisi sanırım.

Google webmasterda 404 veren 15 html sayfası var, bu ikinci kod ile 404 verenleri yeni anasayfa'ya yönlendirmem gerekiyor dimi?

ve google bot çapırmam içinde https://pingler.com/ bu adresi söylediler. Bu işlem bu şekilde mi doğrudur?

Sandbox'dan kurtulmam için bu işlemler yeterlimidir sizce?

yardımlarınız için şimdiden çok teşekkürler. iyi forumlar