Merhaba arkadaşlar bir araştırma yapıyorum fakat bu aşiret hakkında hiç bişey bulamadım. bilen varmı aceba ?
Köyün adının erkilet'te kullanılmış olan vartanca dili olup oradan gelmektedir. Başka bir söyleyişte köyün ismi daha önce köyde yaşayan ermenilerin bugünde kullanılan vartan isminden gelmesidir.nizamgiller aşiretinin köye yerleşmesiyle beraber ermeniler barınamamıştır.