Yazılım haricinde tb larca sunucu ve gerekli olan trafiği (yalnızca kullanıcıların oluşturduğu değil tabiki motorun örümceğinide dahil edin) hesap edip tahmini maaliyet çıkarın, sonrada bu paranın hepsini iş tutmazsa çöpe atacağınızı düşünün.Devlet destekli bir girişim olmazsa kimse milyon TL lerini bu işe yatırmaz.Google'ın başladığı gibi 10k$ ile bir garajda başlayamazsınız ozamanların site sayısını ve internet kullanıcıların sayısını düşünün birde şimdiyi üstelik bu konuda oldukça yol almış google yahoo bing yandex vs var. Microsoft bile ms.com bing.com live.com vs defalarca isim değiştirdi ama bir türlü google'ı halt edemedi.Sonuç olarak yalnızca TR kullanıcıları için bile olsa arama motoru ve sosyal medya sitesi yapılmasını canı gönülden isterim, ama r10 da olacak iş değil bu devlet destekli özel girişim olmalı.3-5 kişinin bir araya gelmesi ile değil bilişim şirketi tarafından başlatılmalı yoksa kimse güvenmez, üstelik sadece arama motoru değil gmail gibi mail servisi vs de olmalı.Önce nic.tr nin tepesine çöküp ara.tr(farklı bir alan adıda olabilir ama .tr olmalı .com.tr değil) gibi bir domain alınmalı.