Ülkemizde uygulanan ekonomi sistemine göre devletimizin böyle bir projeyi gerçekleştirmesi çok imkansız bir durumdur. Bu tarz ekonomilerde devlet, işi doğrudan yapmaz; şahısları ya da firmaları destekler (Ayrıca yap, işlet, devret modeli bu konuya pek uygun değildir). Ülkemizdeki ulaşımı, haberleşmeyi, telekomünikasyonu, suyu, gazı, elektriği vs. herşeyi özelleştirmiş durumdayız. Özelleştirilmeyenler ise ya hassas kurumlar ya da gerçekten kar edemeyen kurumlardır (örn: TCDD). Siyasilerin bu yöndeki vaadleri de ya büyük bir yalandır ya da sırf yapmış olmak için yapılan bir projedir.