Stackoverflow bağlantısındaki senaryoyu tam okumamışsınız sanırım. Farklı karakter setlerinde ve güncel olmayan PHP & MySQL sürümleri için geçerli. Türkçe için mecburen UTF-8 karakter seti kullanılmak zorunda, bu kendini dayatıyor (ki bu da güvenli olanı). GBK karakter seti sanırım çince karakterleri kapsıyor. Bu yüzden boşuna dert etmeyin.

Elbette ki bu yöntem 100% güvenli bir yöntem demiyorum Stackoverflow'daki cevaplayan arkadaş gibi. Ancak -şu an- için kullanılabilir en güncel ve güvenli yöntem diyebilirim.

Sevgiler.