Arkadaşlar, şimdi benim söylemek istediğim geçme şansım hiç mi yok? Ben tam anlamadım bu olayı. En iyisi hem kendi okuluma hem de 2. senenin sonunda geçiş yapmak istediğim okul ile irtibata geçmek olacak. Yarın veya en yakın zamanda okullar ile görüşeceğim. Bakalım ne çıkacak. Sonuçları buradan yazarım.
Öncelikle ilk sorunuza cevap vereyim; okulunuz ikinci öğretimden normal öğretime geçişe izin veriyorsa geçersiniz. Ancak geçişe izin vermese bile %10'luk dilime girdiğiniz için ödemiş olduğunuz harç muhtemelen iade edilecek ya da bir sonraki dönem sizden harç ücreti alınmayacak.
İkinci sorunuzda ise evet geçiş yapabilirsiniz. Ancak bilgisayar programcılığında almış olduğunuz derslerin içerikleri geçtiğiniz bölüm ile uyuşmuyorsa saymazlar. İngilizce hazırlık zorunlu ise onu da okuyacaksınız eğer zorunlu değilse hazırlık okumazsınız, kaldırıldı artık. Derslerin sayılıp sayılmama olayı ise şansınıza artık belki küçük bir kısmını da olsa sayarlar, sizin avantajınız aynı üniversitedeki bölüme geçiş yapmak bir arkadaşım bilgisayar programcılığından bilgisayar mühendisliğine geçti aynı üniversitede tüm derslerini saydılar direk 3.sınıftan başladı ama bizim bölüme bir çocuk geldi tam 17 dersini saymamışlar.