Direkt olarak hasta tarafından bakarsak olaya doktorları sağlık çalışanlarını kaldır çöpe at diye düşünebiliriz. Ancak bir de sağlık çalışanları tarafından bakarsak olaya durum çok farklı. Aşırı şekilde iş yoğunlukları var. Ayrıca mesai kavramları tam olarak yok genelde 9 da gelirler 3 4 te giderler diye biliriz ancak acil bir vaka olduğu durumda gece 3 5 fark etmez evden çıkar gelirler. Gece yarısı eve döndüklerinde acil bir vaka daha geldi mi tekrar hastaneye giderler. Nöbetçi yok mu hastanede diyenler olabilir bütün bölümlerden nöbetçi kalmıyor... Yine başka bir sıkıntı da bazı doktorların yumuşak davranması bazılarının sert davranması... Aynı şekilde bazı hastalar veya hasta yakınları doktorlara öyle bir davranıp azarlıyor ki bu da içinden çıkılmaz bir duruma sokuyor olayı. Damar yolunu kolumdan çıkarırken kolumu çok acıttı diye doktora saldıranı mı istersin? Acilde doktorun gelmesini beklerken nerde kaldı bu doktor diye hemşireye güvenliklere saldıran mı istersin? Sorunun çözümü için biraz empati ve sabır gerek