Neden Excel diye sormanız hata bence
Excel dünya tarihinde bulunmuş en güzel icattır. Hatta onu nasıl Microsoft üretti hala şaşırıyorum. Windowsu Excel'in %3 ü kadar geliştirebilmiş olsa çok daha şahane sistemler kullanıyor olurduk şu an.
Excel ile yapılamayacak tek şey, Excelin kendisidir. Ve kurumsal bir yapıdan bahsediyorsanız Excel olmazsa olmazdır. Her şeyde kullanırsınız. Veri girer saklarsınız, raporlar hazırlarsınız. Hesaplar yaparsınız ve bunları yapmak çok kolaydır. Hatta biraz kendinizi geliştirip makrolar üzerine çalışırsanız siz yatarsınız Excel halleder.
Excel aşktır.
Excel sevdalısı olduğunuz belli çünkü gözünüz başka güzelleri fark edemeyecek kadar kör olmuş

Nitekim benim sorduğum soru ile alakasız bir cevap gelmiş.
Elbette Excel çok iyi bir program ancak benim sorduğum Excel'i ne amaçla kullanmak istedikleriydi. Ona göre tavsiyede bulunacaktım ancak soru sahibinden cevap gelmediği için yapacak bir şey yok.