Awoor adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Peki dünyadaki ipler bitiyor sanırım? Buna nasıl bir çözüm getiricekler ?
IPV6'ya geçiş ile IP sıkıntısı ortadan kalkar ama bu geçiş için Dünya'da yaygın kullanım gerekecektir. Örnek olarak şu an Türkiye'de IPv6 son kullanıcılara dağıtılmıyor. (ADSL, kablonet, fibernet gibi çözümlerde)

Yani veri merkezi olarak IPV6'yı sunucuya ulaştırıyoruz ama kullanıcılar şu aşamada o IP adresine erişemiyorlar.

RIPE'a yeni başvuru yaparak, kayıt ücreti ve yıllık ücreti ödeyenlere 4 adet /24 yani /22 tahsis ediliyor. İş böyle olunca buradan RIPE'ın kazancı da kendilerini oldukça memnun ediyordur.

Bölgemize IP sağlayan RIPE durmadan IP yumurtladığı için, süreç uzadıkça uzuyor. Bundan 5 yıl önce bitti daha yok dense idi şu an geçiş tamamlanırdı.
  • Ipv4 bulmak zor, ama imkansız değil.
  • IP kıtlığı olduğunda v6'ya geçiş oranı yükselir.
  • Şuan yeni IP tahsisi yapanlar zarar etmezler.
  • Dünya gelişmiş ülkelerden ibaret değil. Tüm dünyanın v6'ya geçişi belki 10 yıl sürecek.