Databir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Kablosuz ağlarda verici kısmında çalışan cihazlarda kapasite çok düşüktür. (Kullanıcı sayısı olarak)


Örneğin reklamlarda bahsedilen 375 Mbps hız olayı bir baz istasyonunun max seviyede verebileceği bir hızdır aynı anda 10 yada 15 kullanıcıya 375 Mbps hızı verebilmesi pek mümkün değildir.

Örneklemek gerekirse;
Kablo alt yapısı ile 10 kullanıcıya fiber hizmeti verebilmek için gereken yatırım 5 bin tl ise.

Kablosuz alt yapısı ile 10 kullanıcıya fiber hızında bir hizmet verebilmek 20 bin tl.
Peki vodafone telekom turkcell bu kadar baz istasyonu kurmuşken neden sadece mobil için hizmet veriyor? yani superonline ttnet gibi internet sağlayıcıları olamazlar mı ?