Merhabalar, R10 forumu olarak sizlerin bilgisine bir kez daha ihtiyacım olacak. Olayı özetleyeceğim ama yinede uzun olabilir tıbbi ve adli konularda bilgili arkadaşlar denk gelirse eğer rica ediyorum düşüncelerini paylaşsınlar.

Yaklaşık 5-6 ay kadar olmuş olabilir. Ön iki dişimin arasında hafif bir seyreklik vardı fakat ben daha estetik olması açısından kaplama(zirkon) tedavisi yaptırdım.

Yaptırdığımdan beri diş etlerim ciddi şekilde büyüyor. Özelde yaptırdım ve arada kontrole gelebilirsin dedi.

Son zamanlarda dişlerimi fırçaladıkça kanama meydana geliyor ve kontrol için bugün diş hekimine gittim. Kaplama tedavisini yaptığı için pişman olduğunu, böyle olacağını tahmin ettiğini söyledi.

Diş etlerimdeki büyüme için diş etlerimi kesecekti fakat ben ilk defa duyduğum için gargara tedavisi istedim ve haftaya randevu aldım.

Bugün farklı bir diş hekimine gözüktüm ve diş etimdeki büyümenin yapılan kaplamadan olduğunu söyledi. Yapılan kaplamanın diş yapıma uyumsuz olduğu için anormal şekilde diş etimin büyüdüğünü ve diş etim kesilse dahi uyumsuz yapıdan dolayı diş etimin tekrardan büyüyeceğini söyledi.

Kaplama diş tedavisi için 3000 TL ücret ödedim, eğer yaptırdığım bu çalışmadan memnun kalsam helali hoş olsun güle güle harcasın derdim fakat sorunum için gözüktüğümde sürekli sorunun benden kaynaklandığını ve dişlerimi yeterince fırçalamadığımı dile getiriyor.

Onlarca kişiye bu tedaviyi uyguladığını söyleyen doktorum ilk defa böyle birşeyle karşılaştığını söylüyor ve ne yapacağını dahi bilmiyor.

İşin maddi açısını geçtim ama dişlerimi yaptırdığımdan beri hiç memnun değilim.

Sizlere konuyu özetlediğimi düşünüyorum ve soruma geçmek istiyorum.

Bugün gözüktüğüm farklı bir doktor yanlış tedavi yönteminin uygulandığını ifade etti.

Gözüktüğüm farklı doktor kaplamanın sökülmesini, diş etlerinin gerek varsa kesilmesini ve diş yapısına uygun yeni bir kaplamanın takılmasının doğru olacağını da dile getirdi.

Benim dişimi yaptırdığım doktoru şikâyet etme hakkım var mı?
Şikâyet etsem eğer işin maddi boyutundan çok çektiğim acılarda söz konusu. Kendisine ne tür cezalar uygulanabilir?

Şikâyet olumlu sonuçlansa tarafıma maddi ve manevi yönler baz alındığında tahmini ne kadar öder?
Yaşadığım yanlış tedavi yöntemi için nasıl şikâyet etmeliyim?

Şikâyet kısmını daha çok doktorumun ilgisiz tavırları tetikledi. Lütfen adli ve tıbbi yönden bilgisi olan arkadaşlarda bilgilerini benimle paylaşırsa oldukça memnun kalırım.

Şimdiden hepinize ayrı ayrı teşekkürlerimi sunarım.