birden fazla değil, 1,2,3,4,5,6,7 ve -1,-2,-3,-4,-5 şeklide her girdikleri içeriğe ayrı puan veriliyor. Diyelimki 10 tane içerik girdi, her içeriğe ayrı puan verildi tabikide tek bir puan oluyor.
Mesela
A içeriğine 5 puan verdim
B içeriğine -3 puan verdim
C içeriğine 6 puan verdim
Üç içeriğin toplam puanı 8 yani hepsinin toplamını alıyorum bunu içerik sayısına bölüp ortalama aldırmıyorum. Çünkü hem eksi hemde artı tutarlar olduğu için önemli olan kaç puan aldığı ortalaması değil.
Her bir içerik bir kişi tarafından ve bir kere puan veriliyor. Bir nevi içeriğe verilen başarı puanı.
içerikler tablosunda ise userID ve contentSCORE olarak hem içeriğin hangi kullanıcıya ait olduğunu hemde kaç puan veri,ldiğini gösteren sütunlar mevcut.
İÇERİK TABLOSU:
İçerik A userID 3 contentSCORE 5
İçerik B userID 2 contentSCORE -3
İçerik C userID 2 contentSCORE 6
İçerik D userID 1 conetntSCORE 2
Bu durumda benim sıralamam
USER 3 PUAN 5
USER 2 PUAN 3
USER 1 PUAN 2
Şeklinde olacak fakat bir türlü puana göre sıralamayı nasıl yapacağımı kafamda kuramadım.