1Aralık 2015 günü başlayan forex maceramı sizlere anlatayım.Gerçek hesap açılış tarihimden bir hafta kadar önce meşhur bir forex firmasında çalışsan arkadaşımın vasıtası ile 100.000 dolarlık bir demo hesabını yönettim.İşin mantığını çok kavramadan giden 100 dolar olsun deyip 100 dolar karşılığı gerçek hesap açtırarak işlemlerime başladım.100 dolarlık paramın 40 dolar kadarını usdtry enstrumanına yatırarak kaldıraçlı bir emir açtım ve eve gittim.Evet eve gittim şu an hala nasıl yaptım diye düşünüyorum.
02 Aralık
Sabah işyerine gelip bilgisayarı açtım ve ne olmuş bizim forex diye hesaba girdim.Bizim akşam 100 dolar olan paramız gece doların aşağı yönlü hareketi ile 70 dolara düşmüş.Akabinde forex firmasından tarafıma atanan temsilci aradı.Bu işin böyle olmayacağını emir verirken eğer pc basında olmayacaksam mutlaka k/z ayarı yaparak belli bir zarara gelince daha fazla zarar etmemek adına sistemin aldığım doları satacağını söyledi.Akşama kadar dolarda kalmamı doların kendini toplamasını piyasaların ön gördüğünü belirtti.Hakikaten 2 aralık çarşamba günü aksama doğru dolar bir önceki günkü seviyelerine geldi ve ben 104 dolarlık bir varlığa ulaştım.(Burada önceki gün eğer acık emir bırakıp eve gitmesem çarşamba sabah yatırım yapsam akşamına 135 dolar gibi bir karım olacaktı)O gün dolar belli bir seviyeye gelince zararımı kapadım.Ve biraz diğer enstrumanlara göz gezdirmeye başladım. O da ne? Buğday sabah 452 değerden aksam 469 değere çıkmış gene ayran gönüllük yaparak kaldıraçlı bir buğday alımı yaptım.Kafa zehir çünkü yükseliş devam edecek ben satacağım 3-5 dolar kar edeceğim.Fakat işin iç yüzü öyle değilmiş.Buğdayın belli bir işlem saati varmış ve ben yükselecek diye beklerken piyasa kapandı.Akılsız başın cezasını ayaklar çeker gece saat üçte kalktım acılan buğday piyasasında buğdayımı sattım 1,25 dolar zararla geri yattım.

buğday zararı
http://www.hizliresimyukle.com/image.../07/forex2.jpg

03 Aralık perşembe;bugün artık forexde 3. günüm ve bir şeyler yapmalıyım.hemen 0,01 lotluk kaldıraçlı dolar aldım.Elim farede aksama dek tetikte durdum.Dolar öğleden sonra yukarı yönlü harekete başlayınca hemen 0,04 daha dolar aldım ve eller tetikte gözler ufukta beklemeye başladım.0,05 lotluk işlemlerim yaklaşık 13 dolar gibi bir kar edince hemen sattım ve günü 13 dolar gibi bir parayla karla kapattım.


04 aralık cuma (büyük gün)
Bugün amerika da tarıma dayalı dış istihdam verileri açıklanacak ve beklenti dolar uçacak ama gene eli tetikte beklemekte fayda var.Dünkü gibi 0,01 lotluk dolar aldım ve yükselmesini beklemeye başladım.Satt 11,20 gibi dolarda yukarı yönlü bir kıpırdanma oldu sanırım amerikada ki verilerin olumlu olduğu yönünde haber alındı ve ben hemen dünkü taktik 0,04 lot daha aldım ve 5 dakikada 15 dolar gibi bir para kazandım tabi hemen sattım.artık 130 dolarım var ve yavas yavas ustalaşıyorum.Herkes saat 15.30 u bekliyor açıklama gelecek dolar coşacak ben gene 0,01 lot aldım pusuya yattım.Saat tam 15,20 da dolar yukarı yönlü harekete başlayınca 0,04 den iki tane daha işlem yaptım yani 130 dolarımın 90 doları su an riskte.Saat tam 15,30 da dolar yukarı yönlü çok hızlı bir harekete başladı ve direnç noktalarını kırarak 2,916 seviyelerini gördü.Hemen satayım dedim sistem koptu. Allahtan cep telefonuma mobil versiyonu kurmustum.Hemen cep ten satıs işlemi yaptım.Dolar 2,916 dan 2,91e düştüğünde satış işlemim bitmişti ve hesabımda tam 160 dolarım vardı.Dolar 2,916 seviyesinde 30 saniye durabilmiş o anı yakalayan herkes aynı anda satınca paldır küldür 2,8890 seviyelerine inmişti. Amerakidan gelen veriler 30 saniye yükseltebilmişti doları.

cum günkü hareket
http://www.hizliresimyukle.com/image...2/07/forex.jpg



Şu an 07.12.2015 pazartesi gününü bekliyorum.Su an varlığım 160 dolar.İlk gün hatalı işlemim olmasa su an 190-200 dolar seviyelerinde idim.Hesabıma göre benim taktiğimle risk alarak 1k dolara çıkarsam aynı taktikle günlük 50 dolar kar edilebilecek bir sistem.Burda dikkat etmek gereken direnç ve destek seviyelerine bakarak k/z olan bir alım yapmak.

07.12.2015 Pazartesi Bugün sabah 10 gibi beni arayan müşteri temsilcim dolara herhangi etki edecek bir veri ve açıklanma beklenmediğini diğer günlere göre bugün daha dikkatlı olmam gerektiğini söylüyor.Çünkü hesapta olmayan bir haber dolarda beklenmedik aşağı yahut yukarı yönlü hareketlere neden olabilirmiş.Ben her zamanki gibi 0,01 lotluk bir işlem açarak güne başlıyorum.Ve dolar tekara yükdelmeye başlayınca 0,3 lotluk alım yapıyorum yükselme durağanlaşınca satıyorum.Bugün akşama dek bu taktikle 10,92 dolar kar ediyorum.Durağan bir güne göre bence iyi bir kar.Varlıgım 170 dolar şu an artıktek yapmam gereken 08.12.2015 salı sabahını beklemek.

07.12.2015 işlemlere ait ekran görüntüsü

http://www.hizliresimyukle.com/image...07/foirex3.jpg




SONUÇ
Evet arkadaslar 16 günlük forex maceramın sonuna geldik.16 aralık tarihinde açıklanacak fed kararlarına bağlı olarak dolarımızın hepsini kaldıraçlı olarak dolara yatırdık.Sonuç olarak herkes artacak dediği dolar resmen çakıldı ve çok fazla zarar ettiği için sistem otomatik olarak işlemlerimi kapattı.Ve su anki varlığım 10 dolar.
Buradan çıkarılacak ders şu dur.
Forexden uzak durun,ben canlı ve kanlı olarak sizler için tecrübe ettim,ha dersiniz ki neden bütün doları bastın da hepsini kaybettin be adam azar azar koysaydın ya.Aslında zarar bir önceki günden geliyor.Dolar beklenmedik şekilde aşağı yönlü düşmeye başlayınca ben bir önceki gün düştüğü yerden cıkar kar ederim mantığıyla almıştım ama düşme hızı dur durak bilmeyince zararına çıkamadım dolardan ve fed'e dolarla girmeye karar verdim.Ben gibi acemi bir forexci 100 doları 1 haftada 150 dolar iki haftada 204 dolar ve sonu itibarı ile 10 dolar haline getirdi.
Tekrar üzerine basarak söylüyorum Forex pişmanlıktır bulaşmayın.