dhl, fedex bunla sakın getirtmeyin. direkt gümrüğe takılacak.
çünkü bu firmalar ürünün faturası+kargo faturası olarak toplamda oluşan faturayı gümrüğe sunuyorlar.
telefonun dışarıdan alımı yasak. birden fazla çekmek de dertli olur. iyi bir gümrükçü ile anlaş. vergisini öde öyle sat derim.
evdeki hesap çarşıya uymaz. öyle 5 - 7 tane getireyim dersen kafan ağrır. astarı kendinden pahalı diye bir laf var.
telefonu 150 dolara aldın diyelim. kargo ile 200 dolar oldu.
vergi hesaplayalım.
200 doların %20 si 40 dolar eder. bu gümrük vergin. kdv eklenmez bu ürüne. ama gümrükte bir gün uğraşırsın.
bir telefon 240 dolara gelecek.
aliexpress e de güvenme derim.