@MUV; sizin hesapta amortismanı koyarsan bu şekilde, ürün 36 ay sonunda, müşteriye verilmeli. Yada 36 ay sonunda elinizde kalırsa değerinin 0₺ olması gerekir.
Engin Bey hesaplarken, ürünü 2 sene sonunda, aynı veya farklı birine xx fiyata kiralayacağını yada satacağını da hesaplamıştır.
Çok sayıda hesaplama yöntemi var en çok kabul gören hesaplama şekli bu şekildedir. 3 yıl sonunda sunucu sizin oluyor, müşterinizin değil. Eğer bu riski alıp müşteri kendine 3 yıl kredi ile sunucuyu alırsa ve barındırırsa 3 yıl beklemesine gerek yok direk kendinin olabilir. Sözleşme olsa dahi her zaman risk vardır. Riskin de getirisi olmalıdır. Bunlar ticari kararlardır, tartışılacak bir şey yok ortada.
Engin bey kendi hesabını kendisi bilir onun aklından geçeni bilemeyiz, ben örnek verdim sadece.