Arkadaşlar devletin yüzde 100 yerlideki karı nasıl diye soracaksınız.
Son günlerde oluşan yerli araba konuşmasına örnek vererek başlıyorum.

10.000 liraya satılan araç, ülkemize girerken %210 fiyatı oluyor. Yani 21.000 fiyatla satışa sunuluyor. 11.000 fiyatı vergilendirmeye giriyor. Bu durumda devlet 11.000 kazanıyor, dış ülke 10.000 içerisindeki net karını kazanıyor. 11.000 ülke kasasına gidiyor.

Araç yerli olduğunda ise
tahmini olarak;
10.000 liralık araç vergisi ile 12-15.000 arası bir fiyat olacak. Devletin kasasına giden para 10.000 içinden net kar, vergiler ise iç piyasada dönecek. Yani bu durumda dış ülkelere giden para yerine bizim ülkemize giden para olacak. Günümüzde araçların pahalı olmasının tek sebebi bu. Vergiler düşürülmüyor çünkü ithalin azaltmasını sağlamaya çalışıyor devlet. İthal ne kadar azalır, üretim o kadar artar, ekonomi o kadar düzelir.