Bahsettiğin markalar artık uluslararası şirketlere dönüşmüş durumda. Belirli bir ülkeye veya kişiye ait değiller.
Mesala Ülker, Avrupa pazarında LCW Orta Doğu'da, Azerbeycan'da tutulan büyük Türk markaları..
Yerli ürünlerin faydası ihracat yaparak ülke pazarına para girmesidir.
Fakat yerli otomobil diye üretilen aracın, uluslararası piyasada tutulması çok zor. Zira bu işin servis ağı vs var. Sıfırdan bir Türk markası yaratmak hem maliyetli hem yanlış.
Fakat ülke içerisinde düşük vergi alarak satışa sunulup, ithal arabalar azaltılabilir. Böylece para iç piyasada döner. Yanlış mı konuşuyorum bilmiyorum. Ekonomi'den çok anlamam.