yerli otomobil filan derken bayağı patlak verdi ben anlamıyorum bizim yerli üretime değil yerli teknolojiye ihtiyacımız var yerli tasarıma yerli sermayeye
dolarları ülkemize getirecek şeylere MARKAya ihtiyacımız var

Mesela

Adidas
Apple
Nike
Puma
CocaCola
Pepsi
BMW
Ford
Google
IBM
McDonals
BurgerKing


burada yazdığım daha onlarca marka sayabilirim bu şirketler markalar sizce %100 yerli mi?

hepimiz Adidas nike pumanın uzak doğuda üretilip oradan satıldığını amerikaya ve almanyaya uğramadan satıldığını biliriz adamlar almanyada ve amerikada tasarlıyorlar ve ürettiriyorlar
aynen apple gibi apple ekranı kore ve japonyada
işlemciyi kore ve tayvanda ürettiriyor bunları biliyoruz

BMW nin dünyada birçok ülkede üretim fabrikası var adamlar almanyada tasarlıyor patent alıp ürettiriyor ve doğrudan sattırıyor

keza fordda aynen öyle mesela ülkemizde fabrikası var
pepsinin ülkemizde üretildiğini biliyoruz adamlar bize satıyor ve dolarları alıp götürüyorlar

acaba bizim böyle kaç markamız var?
mesela vestel arçelik filan bu markalar genelde kötülenir
özellikle VESTELe dikkat çekmek istiyorum.
adamlar ufaktan telefon markası olmaya çalışıyor ve bizler taş atıyoruz bu adamlar önce ülkemizde sonra yurt dışında satarlarsa dışarıdan ithal ettiklerini ihracattan kazandıkları sayesinde ülkeye dolar kazandıracaktır.