merhabalar arkadaşlar bundan 2 sene önce kadar ehliyet aldım lakin annemde babamda araba olmadığı için ne merakım oldu ne de kimsenin arabasını rica etmedim
ehliyet alacagım zaman cevremdeki insanlarla aksam saati biraz çalıştık düz viteste kursta calıstık derken ilk sınavda direk ehliyeti aldım
o günden sonra bi merak sardı araclara ama kımseden arabanı versene bi tur atayım der gıbı rıca etmedim
para biriktirmeye başladım güzelde bi para biriktirdim dünde 7 aylık 7 bin kmlik bi arac için el sıkıştık arac otomatık 2015 kasa bi arac ama benim kafamda ne ıstanbul yollarında tecrube var ne de dediğim gibi deneyim
sizce gidip direk böyle bi araçtan başlayıp 1-2 hafta gec saatlerde cıkıp kendimi geliştirmeye mı çalışayım yoksa daha düşük fiyatlı araçlara mı bakayım
benimkide merak heves falan derken 2014-2015 kasalara kadar cıktım
araçı almak için kimseden maddi destekte istemedim
Hocam sana kısaca şöyle söyleyeyim ;
Ben 2 yıldır araba kullanıyorum.Adana'dayım. Kendimi güzel kontrollü bir sürücü sanırdım taa ki geçen hafta istanbula gelene kadar. İstanbul trafiğindeki en kötü sürücü benden iyidir yani trafiğin akışı gidişi vs diğer illere göre gerçekten kafa karıştırıcı ve istanbulda araba sürmek cesaret ister. İlk önce bulunduğunuz semtten başlayabilirsiniz misal gece çıkın yollar boşken direksiyonunuzu geliştirin dönemeçleri bol olan yerlere girin çıkın 1-2 bu şekilde gezseniz hem arabaya alışırsınız hemde kendinizi direksiyon başında geliştirirsiniz. 2-3 gün sonrada trafik olsun fakat aşırı değil saati denk getirip normal bir trafik akışına çıkın dur kalklı ani duruşlu vs. 1 hafta bu şekilde sürün sonrasında normal istanbul trafiğine çıkacagınızı düşünüyorum.
Ama gerçekten istanbulda araba sürmek cesaret işi.
Kesinlikle yüksek model almalısınız 1 haftada alışacaksınız. e siz yeni sürücü olacaksınız sonuçta 200 yapacak haliniz yok en fazla tamponu düşürürsünüz, ufak sıyrıklar olur, çizilir vs gidipte bana 10 bin liraya doğan şahin almayın zaten her ay tampon parası sanayide gider.
Not : şu yüksek model almayın diyenleri anlayamıyorum.