Fikir vermek açısından şöyle birşey yapabilirsiniz.
Anladığım kadarıyla 3 tane tablo birbiriyle bağlantılı.
İlk tabloda kayıt girildiğinde, id (birincil anahtar, otomatik sayı) değerini diğer alanlara kayıt ettirebilirsiniz. Aşağıdaki fonksiyon ile oluşturulan id değerini alabilirsiniz.
mysql insert id
Daha basit açıklamam gerekirse, 2 tane tablomuz var.
Kişiler ve adres adında, adres tablosunda kişiID alanı mevcut,
Yeni kişi ekledik id si 5, insert id ile kayıtlı olan son id değeri 5'i alabilirsiniz.id değeri ile diğer tablodaki kişiID yi eşleştirebiliriz.
İd primary key olmalıdır ve otomatik olarak artmasını istiyorsanız auto increment olmalıdır.
Daha kısacası, php kodlarınızda tabloya veri eklediğinizde, ilk tablodaki oluşturulan alanın id sini bir değişkene alıcaksınız, diğer tablolara hemen ardından kayıt ediceksiniz