tlngdk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
o zaman ki 1.20 ile şuan ki 2.90 ı bir tutuyorsan yazar kasayı sana atmalı esnaf...
Ergen gibi mesaj yazmak yerine keşke bilgi dolu mesaj yazsaydın cahil herif. Oda sende olmadığına göre böyle yazmışsın sanırım. Anlatmak istediğim burda oran aslında. Paramızın devalüe oranı. Daha geçen yıl dolar yine ateşlenip 1,90 TL olduğunda merkez bankası başkanı aman dolar almayın dolar alanlar çok zarar edecek, rezervlerimiz dolu düşmesi için piyasaya dolar satacağız sürekli diyordu hani nerde. Rezervlerimiz dediği ve açıkladığı tutar aslında brüt tutar ve çoğunluğunuda bankaların döviz teminat karşılıkları oluşturuyor. Net kullanılabilecek döviz miktarı söylenenin üçte biri kadar nerdeyse. Faiz silahıda yeteri oranda kullanılamıyor. Şu anda sadece seyretmekle yetiniyoruz olanları...