Arkadaşlar merhaba,
Adwords için ilk kez reklam çıkacağım. Konuları da okudum ama kafam karıştı.
Şimdi benim 600 tl reklam bütçem var diyelim.
Oluşturduğum ilk 3 kelimede ilk sayfa gösterim ücretleri 3 tl ile 7 tl arası.
1. Soru : ilk sayfa gösterimi için 3.10 ve 7.10 olarak bütçe belirlersem bu benim tıklama başı ödeyeceğim rakam mı olacak?
2. Soru : bu rakamların dışında bütçe olarak 1 tl belirlersem kaçıncı sayfada çıkacağım.
3. soru: Belirlediğim aylık bütçe bu tıklama hesabına göre 1 günde de biter 1 ayda da o halde. Bu nasıl dengeleniyor anlamadım.
4. Soru: günlük bütçe ile oluşturulan reklam, TBM ile oluşturulan reklam farklı mı?
Hem googleden hemde buradan okudum konuları ama kafam karıştı.
Adwords ilk bakışta kafa karıştırıcı gibi görünsede reklam verdikçe sistemi anlayabilirsiniz. anahtar kelimeniz 3 TL den başlıyorsa oldukça rekabetli bir kelimedir. eğer ortalama 3 tl görünüyorsa ben bunu maximum tbm yi 1 yapim o kadar harcamasın derseniz günlük 100 tl bile harca deseniz gene tbm 1 tl olduğu için çok az gösterir ve harcamaz yani 100 tl limitine yaklaşamazsınız bile sitenize en fazla giren 10-20 kişi yani 10-20 tl harcanır. Ben çok adwords reklamı verdim müşterilerim bile vardı fakat bu iş son zamanlarda iyice içinden çıkılmaz bir hal aldı bir tıklamaya 3 TL 5 TL Hatta 10 TL nedir ya... Çok kan emici bir sistem hocam.