geçen sene marmaris üzerinden aksaraya sabah 5 de yola çıktım. afyona kadar da sigara içerek geldim ortalama 6-8 sigara içmişimdir. yani çakmak sabit kalmadı arada sırada elime aldım ve yer değiştirdim. marmaris afyon arası dikkat ediniz sabah 5 de yola cıktım sıcaklıgı hesaba katınız afyonda 15 dakika ihtiyac molası verdim. molada araç güneşte bekledi saat öglen değildi henüz burada sıcaklıgın fazla olmadıgını da düşünebilirsiniz. araca bindim elimdeki çantayı yan koltuga koydum yan koltukta olan çakmak çantanın altında kaldı ve temas eder etmez patladı. ve ben hayatımda böyle bir ses duymadım eve geldim iki gün kulagımdan ses gitmedi ki araç dizeldi gazlı olsa allah korusun neler olabilirdi. çantanın alt kısmı parçalandı ve düşünün ki o çakmağa elle temas etsem ne olurdu ya da biri üstüne de oturabilirdi yanlışlık ile. ya da seyir halinde de patlama olabilirdi o ses ile kaza kesinlikle kaçınılmaz olurdu.
o gün bu gündür araçta sigara içmemeye tövbe etmesem de araca çakmak koymam yanımda çakmak taşımam zira günün büyük kısmı araç içerisindeyim çakmak olsa o da araç içerisinde.
yukarıdaki metni okuduktan sonra siz karar verebilirsiniz.