Google, insanlık tarihi devam ettiği sürece herkesin günde en az bir kez hayır duasını alacağı yeni projesine New Yorkta başlıyor.
Google, dünyanın tüm bölgesine hızlı ve ücretsiz Wi-Fi hizmetini sağlamayla ilgili planını bu yıl içerisinde başlatacak. İlk olarak Eylül ayında New York için hizmete girecek olan ücretsiz Wi-Fi sayesinde artık GSM operatörlerine ait internet sağlayıcılarına gerek kalmadan en ücra sokaklarda dahi herkes internet kullanabilecek.
Googleın desteklediği Sidewalk Labs, New Yorktaki 10 bin adet eski telefon kulübesini reklam destekleyen Wi-Fi sütunlarına dönüştürme görevini taşıyor. Ayrıca şirket, New Yorkta ücretsiz Wi-Fi hizmeti sağlayan Control Group ve Titan gibi şirketlere de yatırım yapıyor.
New Yorkta bulunan telefon kulübeleri, Eylül ayından itibaren uzun ve geniş bir tablet arayüzüne sahip ekranlara sahip olacak. İnsanlar, buradan akıllı telefonlarını şarj edebilecek, yurt içerisinde ücretsiz olarak arama yapabilecek ve şehir içerisindeki ulaşımla ilgili tüm verilere anında sahip olabilecek.
Kulübelerin en önemli özelliği ise 50 metre mesafeye kadar çok hızlı bir Wi-Fi bağlantı sağlayacak olması. Bu kulübelerin yanına bir de reklam oynatan Googleın 12 yıllık bir süre içerisinde sadece buradan 500 milyon dolarlık bir gelir elde etmesi bekleniyor.
Şimdilik ABDde sunulacak olan bu hizmet, şirket tarafından yavaş yavaş dünya geneline yayılacak.
Kaynak:
http://www.webtekno.com/internet/goo...yor-h8800.html