Müctehidlik kolay mesele değil. Günümüzde herkesin bir alim nidasıyla 2 hadis 2 ayet bilerek verdiği fetvaların arasında hele ki. Ben 1 saat önce siz 1 saat sonra oruca başlamışım ne farkeder. Rabbi ile kulunun arasında bir meseledir. Hele ki bu mevzu üzerinden bile bir makama giydiren arkadaşları gördükçe sinirden elim ayağıma dolanıyor. Bir fırkanın görüşlerini sımsıkı tutarak diğerlerini yerle bir etmek doğru olabilir mi? Herkesin kuran ve sünnet ışığında ibadetleri kendisi ve rabbi arasındadır dediğim gibi. Verdiğiniz ayette üstü kapalı bir ifade var. Mecazi bir söyleyiş, kinayeli anlatımda olabilir. Siyak ve sibakına bakıp incelemek gerekir. Sünnette konuyla ilgili delilleri ortaya koymak gerekir. Günümüz şartlarında meseleyi tekrar ele almak gerekir. Dinde zorlama yoktur. Kimse ağzına silah dayayarak oruç tut demiyor sana. A kişisinin verdiği kararı beğenmeye bilirsin ve uygulamazsın fakat kalkıpta arkasından gıybette etmezsin günaha da girmezsin. Yazılacak çok şey var ama neyse.
Sent from my iPhone using Tapatalk