benim gördüğüm bir sürü yanlış var. kim oluşturmuş bu takvimi?
"kadir gecesini ramazan'ın son 10 gününde arayınız"
ayrıca diyanetin vakitleri erken gösterdiğini söyleyen art niyetlidir. tam tersine geç gösterdiğini söyleyenler var.
http://www.turktakvim.com/
bu sitede 15 dakika temkin müddeti de eklenerek yazılıyor.
yemek yeme işi imsak vakti ile sonlanır ezan okunmasıyla değil.
benim verdiğim siteyler arasında 90 dakika fark var. orucunu riske atmak isteyen varsa "güneş doğana kadar yemek yenebilir" diyende var. gidin onlara uyun daha az aç kalırsınız. nasıl olsa her halükarda kendinizi kandırıyorsunuz.
ayrıca bu konuyu yıllar önce yazmıştım. kibirliler doluşup ne bilirsin ayağı çekmişlerdi.
tedbir almanızı tavsiye eden insan sizin kötülüğünüzü isteyen bir insan değildir. https://www.r10.net/off-topic/441654-...ili-uyari.html
diyanetin takviminde imsak 3.20 olması lazım, bu saatte sabah namazı kılınır mı ? kılınmaz ee nasıl oluyor imsak kesiliyor
ayrıca güneş doğana kadar yemek yiyin demiyor, süleymaniye imsakiyesi doğrudur, saat 4.30 da gün doğuyormu
ramazandan önce kaçta okunuyordu sabah ezanı 4.30
Oruç gecesi kadınlarınıza ilişmeniz size helâl buyuruldu, onlar sizin için bir libas siz de onlar için bir libas mesabesindesiniz, Allah nefsinize emniyyet edemiyeceğinizi bildiği için müraceatınızı kabul buyurdu ve sizden afvetti, şimdi onlara mübaşerette bulunun ve Allahın sizler için yazdığını isteyin ve tâ fecrin beyaz ipliği siyah iplikten sizce seçilinceye kadar yeyin için, sonra da ertesi geceye kadar orucu tam tutun, bununla beraber siz mescidlerde i'tikâf halinde iken onlara mübaşerette bulunmayın, bunlar Allah hudududur sakın onlara yaklaşmayın, böyle ayırd ediyor Allah âyetlerini insanlara ki sakınıb korunsunlar
imsak diyor mu ayet ? ne diyor allah